Články

11.04.2012 ·

Zpravodajský portál muni.cz informuje o aktivitách projektu Učit se učit

Tématu vzdělávání budoucích učitelů věnoval zpravodajský portál Masarykovy univerzity muni.cz sérii článků u příležitosti Dne učitelů. V článku Výchova učitelů v Čechách se o impulzech pro inovace učitelských oborů na přírodovědecké fakultě vyjadřuje Zuzana Doš, řešitelka projektu Vzdělávání budoucích středoškolských učitelů přírodních věd a informatiky. V rozhovoru Proč mě baví učit? Rád vymýšlím, jak věci vysvětlit, hovoří o přístupu k výuce budoucích učitelů fyziky Zdeněk Bochníček, který v posledních třech letech vyučuje fyziku také na Gymnáziu v Brně, Křenová 36.

 
30.03.2012 ·

Jednota českých matematiků a fyziků (JČMF) oslavila 150. výročí od svého založení

Jedna z nejstarších dosud existujících učených společností v České republice, Jednota českých matematiků a fyziků, oslavila 28. března roku 2012 úctyhodné, 150. výročí od svého založení. Slavnostního ceremoniálu v pražském Karolinu se zúčastnil i předseda Akademie věd Jiří Drahoš nebo prezident republiky Václav Klaus. Ten ve svém projevu uvedl, že cítí ohrožení matematiky v současné společnosti. Historii Jednoty, která klade velký důraz na vzdělávání a výchovu učitelů, shrnul v pořadu Českého rozhlasu předseda Jednoty českých matematiků a fyziků, Josef Kubát.

 
10.03.2012 ·

ROZHOVOR: Středoškolský učitel musí být hlavně nadšený odborník. To ostatní přijde

Miloš Bukáček patří mezi nadšené učitele, které nebaví držet se ve vyjetých kolejí. Přestože ve školství působí už více než deset let, pořád vymýšlí nové způsoby, jak svůj zamilovaný zeměpis a matematiku podat žákům na Gymnáziu Nové Město na Moravě co nejzajímavěji. Podílel se i na přípravě webu Poznejme Vysočinu nástroji geografických informačních systémů. Tento absolvent Přírodovědecké fakulty Masarykovy univerzity tvrdí, že učitel nemusí být velký psycholog nebo didaktik. Hlavně prý musí dobře rozumět tomu, co studentům předává.

 
02.03.2012 ·

Poznámka k některým didaktickým předmětům učitelského studia fyziky na PřF MU v Brně

Je pochopitelné, že v rámci projektu Investice do rozvoje vzdělávání  v části Vzdělávání budoucích středoškolských učitelů přírodních věd, matematiky a informatiky se věnuje velká pozornost nově zaváděným předmětům. Domnívám se, že by si pozornost zasloužily i tradiční didaktické předměty. Jde zejména o jejich časové zařazení do výuky, obsahovou náplň, hodinovou dotaci a didakticko-metodický přístup k výuce některých didaktických předmětů nabízených studentům magisterského studia učitelství fyziky PřF MU v Brně.

 
23.02.2012 ·

VIDEO: PřF MU nabízí budoucím studentům špičkové vědecké vybavení i perspektivu dobrého povolání

Přemýšlíte o vysokoškolském studiu na Přírodovědecké fakultě Masarykovy univerzity? Pak je právě Vám určen  videozáznam pořadu Brněnské televize Vlna z Brna, ve kterém jsme informovali o termínu a podmínkách přijímacích zkoušek, ale také o tom, v čem je studium perspektivní ve vztahu k výběru povolání. Vždyť Brno jako centrum vědy bude potřebovat stále více odborníků na geografii, biologii, biochemii nebo matematiku... A také ti, co uvažují o studiu učitelství se dozví, co nového je pro na naší fakultě přichystáno.

 
13.02.2012 ·

Jak vypadají "státnice" z pedagogicko-psychologického základu v programech Učitelství pro střední školy na PřF MU?

Studenty magisterských programů Učitelství pro střední školy čeká na závěr studia státní závěrečná zkouška (SZZ) ze společného pedagogicko-psychologického základu. Zajímá Vás, jak taková zkouška vypadá? Jakou podobu mají testy? Kolik je času na odpovědi a kdy se dozvíte výsledky? Magazín Učit se učit Vám napoví prostřednictvím reportáže z letošních „státnic“, kterými studenty provázel pedagog Jaromír Hališka.

 
| << < 11 12 13 14 15 16 17 > >> |
Strana 2 z 7