Články

11.09.2011 ·

Jak pracovat s videozáznamy z pedagogické praxe?

Novinkou v pedagogické praxi učitelských oborů je možnost svou praxi natočit na kameru a vidět svůj výkon na vlastní oči. Nahrávku lze také využít v semináři Analyticko-didaktické praktikum. O inovovaném systému praxí se více dočtete zde, v tomto článku najdete návod na zpracování videozáznamů. Práce s kamerou i videonahrávkou je jednoduchá, a pro případ, že byste si s něčím nevěděli rady, je tu pro Vás technická podpora.

 
10.09.2011 ·

Novinky ve výuce studentů učitelství na PřF MU

V jarním semestru roku 2011 už si studenti učitelství na PřF MU zapisovali předměty, které prošly v rámci projektu "Vzdělávání budoucích středoškolských učitelů přírodních věd a informatiky" inovací. K některým předmětům přibyly nové učební materiály, v jiných se zdokonalil systém zkoušení, jiné předměty se dočkaly nových učebních či prezentačních pomůcek nebo literatury. A několik kurzů je zcela nových.

 
10.09.2011 ·

Na co mě (ne)připravilo studium učitelství matematiky na PřF MU?

V tomto rozhovoru Vám představíme Mgr. Petra Lišku, manažera projektu Vzdělávání budoucích středoškolských učitelů přírodních věd, matematiky a informatiky, ale také absolventa oboru učitelství matematiky a deskriptivní geometrie na PřF MU, který nyní na fakultě působí jako vyučující. Zajímá Vás, nač jej studium připravilo výborně, a nač nedostatečně? A co je podle něj nejdůležitějším úkolem učitele a studenta?

 
08.09.2011 ·

Heatherwickova SEED CATHEDRAL uctívá božství rostlin

Londýnské architektonické a designové studio uskutečnilo další mimořádný počin, který navazuje na projekt, v němž jde o uchování existujících forem rostlin pro budoucí generace. Architekt a designer Thomas Heatherwick zatavil více než 66.000 semínek rostlin do skleněných tyčí, které protínají povrch The Seed Cathedral a přinášejí do ní paprsky denního světla.

 
01.06.2011 ·

Výsledky českých dětí v matematice se zhoršily mezi lety 2003 až 2009 nejvíce ze zemí OECD

Dle šetření výzkumu PISA z roku 2010 se výsledky českých dětí v matematice na základních školách zhoršily mezi lety 2003– 2009 nejvíce ze zemí OECD. Jaké důsledky to může mít? Jak lze tuto situaci řešit? Na tyto otázky odpovídal deníku Hospodářské noviny předseda Společnosti učitelů matematiky Eduard Fuchs.

 
01.06.2011 ·

Jednota českých matematiků a fyziků se vyjádřila ke zprávě Národní ekonomické rady vlády o stavu vzdělanosti (NERV)

Jednota českých matematiků a fyziků (JČMF) ve Stanovisku připomíná, že materiál podskupin NERV opomíjí podíl, jaký mají na výchově budoucích středoškolských učitelů filozofické a přírodovědecké fakulty. Ostře protestuje proti snahám omezit vzdělávání učitelů pouze na bakalářský stupeň.

 
| << < 11 12 13 14 15 16 17 > >> |
Strana 5 z 7