Články

01.06.2011 ·

Společnost učitelů matematiky vydala stanovisko ke státním maturitám a k výsledkům maturitní generálky

Generální zkouška státní maturity v říjnu 2010 vyvolala četné diskuse mezi odborníky i v médiích. V diskusi zazněla řada nepodložených i nepravdivých argumentů. My Vám přinášíme oficiální stanovisko Společnosti učitelů matematiky.

 
01.06.2011 ·

Představujeme Vám fyzikální kavárnu

Víte, že Ústav fyzikální elektroniky Přírodověděcké fakulty Masarykovy univerzity v Brně pořádá každý třetí čtvrtek v měsíci od 17.00 hodin Fyzikální kavárnu? Navštívit ji můžete v posluchárně F2 budovy Ústavu fyzikální elektroniky v areálu Přírodovědecké fakulty na Kotlářské 2. v Brně. Na programu je vždy zajímavé téma z oblasti fyziky a samozřejmě diskuse.

 
01.06.2011 ·

Navštivte seminář z fyziky na PřF MU

Studujete střední školu, fyzika Vás baví, a rádi byste se o ní dozvědeli více? Není nic snazšího: Navštěvujte Semináře z fyziky! Konají se v posluchárně F2 v areálu Přírodovědecké fakulty MU na Kotlářské 2 v Brně. A co je právě na programu? 23. 2. 2011 v 15:00 přednáší Jan Novotný na téma Velký příběh mořských dmutí . Více se o programu seminářů dozvíte zde.

 
01.06.2011 ·

Tom Chatfield – 7 principů, kterými hry odměňují mozek

Dnes Vás seznámíme s přednáškou herního teoretika Toma Chatfielda1- „7 ways games reward the brain“, která je k online shlédnutí na stránkách projektu TED2. Jejím tématem je i alternativní způsob hodnocení studentů, který není založen na známkování, ale sledování pokroku.

 
01.06.2011 ·

Učitelství jako dobrodružství vědy a umění aneb "Sem s tím jablkem, Izáku" (fejeton)

Co má společného Izák Newton, čeští školáci a exaktní vědy? Že by hledání smyslu života? Těsně vedle; i když záhady vědy a umění v učitelství přírodních oborů tak někdy skoro vypadají. Vstupte tedy, pokud se odvážíte.

 
01.06.2011 ·

Učitelství je věda a umění

Jedním ze stereotypů, které nejsou vlastní jen české kotlině, ale fungují více či méně univerzálně v celém západním světě, je oblíbená průpovídka „kdo nic neumí, učí“. Tento argument je možné považovat nejen za absurdní generalizaci, ale především je důležité si uvědomit, že se k učitelství vlastně vůbec nevztahuje. Dobrý učitel totiž umí dělat mnohem více, než „jen“ učit.

 
| << < 11 12 13 14 15 16 17 > >> |
Strana 6 z 7