Jak na třídnické hodiny, když na ně vlastně není čas

Představte si, že byste měli nástroje a techniky, které by vám umožnily nejen učit, ale skutečně vést a motivovat vaše žáky. Že byste mohli každou třídnickou hodinu proměnit v dynamickou interaktivní dílnu, kde každý žák cítí, že je důležitý a jeho názory jsou slyšeny. Co kdybyste mohli své žáky nejen učit, ale skutečně je vést k zamyšlení, sebereflexi a osobnímu růstu? Každá třídnická hodina bude pro vás a vaše žáky zážitkem, který posiluje vztahy, motivuje a inspiruje.

Témata workshopu:

  • definice priorit třídního učitele, jeho nezastupitelná role
  • aktivity zacílené na podporu zdravého klimatu, prevence a řešení problémových situací, se kterými se třídní kolektivy potýkají
  • principy respektující komunikace, vnitřní motivace, zodpovědnost v procesu učení
  • poměr výchovně x vzdělávací složky
  • etická výchova – příběhy jako zdroj a nástroj
  • využití běžných her, známých aktivit pro podporu klimatu v třídním kolektivu
  • posílení vnitřní motivace třídních učitelů

(Na základě zkušeností se na velmi malém procentu škol vytváří konkrétní prostor pro pořádání třídnických hodin – po učitelích se vyžadují, s dětmi se ale mají setkávat před vyučování nebo po něm. Setkání jsou nahodilá, nereflektují potřeby třídního kolektivu, nemají předem definovanou strukturu.)

Účastníci získají nespočet konkrétních materiálů, které mohou obratem využít pro práci s třídním kolektivem, dále odkazy na materiály, které lze velmi dobře využít (knihy, kartičky, webové stránky). Získají návod, jak dostat principy TH do běžných hodin, takřka každodenně. Učitelé najdou uplatnění získaných metod v každodenní praxi, víceméně napříč všemi vzdělávacími oblastmi.

Workshopem provází Mgr. Hana Švandelková.

Kurz je přístupný zdarma, je však třeba se předem zaregistrovat.

REGISTRACE

Bez popisku

Sdílení události

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info