Další zajímavý předmět, který bychom vám rádi představili je předmět CORE001 Příběhy vědy: gen. Předmět je vyučován pod dvěma kódy (CORE001, Bi0002), obsahově se však neliší. Příběhy vědy mají co nabídnout nejen studentům učitelství biologie. Získáte nové vědomosti o genetice a zároveň je možné se zde inspirovat netradiční výukovou formou pana profesora, kterou následně můžete zaujmout i žáky na ZŠ či SŠ. Otázky ohledně vzniku předmětu či klíčových informací, zda jsou na předmětu důležitá naučená fakta, nebo jaké je ukončení předmětu, nám zodpověděl jeho tvůrce prof. RNDr. Jan Šmarda, CSc. Profesor Jan Šmarda je opravdu výjimečný pedagog a odborník, jak potvrzuje i cena rektora Masarykovy univerzity pro vynikající pedagogy v oblasti přírodních věd a lékařství, která mu byla udělena v loňském roce. Mezi studenty jsou jeho kurzy velice oblíbené a žádané.
Na základě čeho jste se rozhodl vytvořit předmět CORE001?
Předmět vznikl na základě mého obeznámení se s knihou Gen S. Mukherjeeho, kterou jsem překládal z angličtiny do češtiny. Když tuto knihu člověk čte, , je jí natolik pohlcen, že si ani neuvědomuje že se učí a získává nové informace. Říkal jsem si, že tato příjemná forma studia by se dala využít v klasické výuce. Příběhovost, která je v názvu kurzu, je klíčovým slovem, jelikož se snažím studenty zaujmout tím, že jim říkám příběhy.
Proč jsou zrovna příběhy ve Vašem předmětu klíčové?
Ono to posluchače baví, příběhy máme rádi odedávna všichni, v každé pohádce je i nějaké poučení. Neříkám, že mluvím o pohádkách, říkám fakta, ale zaobaleně ve stylu, který je pro posluchače přívětivý. První, co jim říkám, je, že si nemají psát poznámky, zde se nebude testovat to, co se naučí, fakta, která odezní. Mají se pohodlně usadit, uvolnit a poslouchat a přemýšlet.