Ceny děkana 2024
Děkan Tomáš Kašparovský slavnostně předal ocenění nejlepším studentům Přírodovědecké fakulty MU.
Mezinárodní seminář doktorandů didaktiky chemie a dalších přírodních věd (zkráceně MSDD) se tradičně koná na přelomu listopadu a prosince, a to buď v Česku, na Slovensku, nebo v Polsku. Jubilejní 20. ročník tohoto semináře byl letos uspořádán pod záštitou Přírodovědecké fakulty Karlovy univerzity v Praze v termínu 22.–23. 11. 2024. Tohoto semináře se zúčastnili i zástupci z Oddělení didaktiky chemie z Přírodovědecké fakulty Masarykovy univerzity v Brně.
Primárním cílem semináře bylo představit výsledky vědecko-výzkumné činnosti studentů. Náplní semináře proto především byly výstupy doktorských studentů. Jednalo se jak o prezentaci teprve naplánovaného (u začínajících studentů), tak již provedeného výzkumu (u studentů ve vyšším ročníku) v oblasti didaktiky chemie. Vystupující studenti následně reagovali na dotazy a komentáře v navazující diskuzi, čímž mohli získat nové podněty pro další směřování své disertační práce. Kompletní soupis všech příspěvků a jejich autorů mohou zájemci nalézt na webu MSDD 2024 v sekci Program.
Vedle prezentace výsledků výzkumné práce je seminář také určen k navazování kontaktů mezi studenty a jejich školiteli napříč fakultami i zeměmi pro možnost budoucí spolupráce. Za tímto účelem byla organizována společná večeře spojená s vyhlídkovou plavbou po řece Vltavě.
Jak již bylo zmíněno v úvodu, letošní ročník MSDD navštívili i zástupci z řad didaktiků chemie z naší fakulty. Z aktivních doktorských studentů to byl Mgr. Patrik Pospíšil (studující doktorát na PřF UPOL a na PřF MUNI zaměstnaný jako lektor a výzkumník), který prezentoval výsledky provedené studie Využití testovacích aplikací ve výuce na gymnáziích v ČR. Z akademických pracovníků se akce zúčastnila paní Mgr. Veronika Švandová, Ph.D., která na naší fakultě kromě jiného vede právě přednášky a semináře z Didaktiky chemie a zároveň je konzultantkou disertační práce P. Pospíšila. Dále se semináře, jako zástupci MUNI, zúčastnili i budoucí zájemci o doktorské studium didaktiky Mgr. Leoš Sáblík, Mgr. Kateřina Klebanová a Bc. Jakub Nečas. Ti tak mohli načerpat inspiraci pro to, jakým způsobem plánovat svůj budoucí výzkum z hlediska cílů, hypotéz a volby vhodných výzkumných metod.