Ceny děkana 2024
Děkan Tomáš Kašparovský slavnostně předal ocenění nejlepším studentům Přírodovědecké fakulty MU.
Mezinárodní konference didaktiky přírodních věd Research in Didactics of the Sciences, zkráceně DidSci, se tradičně koná na konci června, a to buď v Česku, na Slovensku, nebo v Polsku. V letošním roce byla konference uspořádána pod záštitou Pedagogické univerzity v polském Krakově v termínu 26. - 28. 6. 2023. Této konference se také zúčastnila tříčlenná výprava didaktiků chemie z Přírodovědecké fakulty Masarykovy univerzity v Brně.
Konference DidSci je určena primárně k prezentaci výsledků výzkumu v oblasti didaktiky přírodních věd, což zahrnuje didaktiku chemie, biologie a fyziky. Obsahem konference bylo nejen několik rozsáhlejších plenárních přednášek, ale především větší množství kratších vstupů představujících výsledky výzkumného snažení prezentujících autorů. Třetí variantou příspěvku byla tvorba posteru (tuto možnost jsme zvolili i my). Jako nosná témata byla pro letošní ročník vybrána: Rozvoj klíčových kompetencí, Nová média ve vzdělávání, Vzdělávání skrze média, Vzdělávání pro udržitelný rozvoj, Globální a lokální vzdělávací projekty a Teoretické základy přírodovědného vzdělávání. Kompletní soupis všech příspěvků a jejich autorů mohou zájemci nalézt na webu konference DidSci 2023 v sekci Conference programme.
Naši fakultu na letošním ročníku DidSci reprezentovali tři zástupci z řad didaktiků chemie. Byli to dr. Veronika Švandová, dr. Jaromír Literák a doktorský student didaktiky chemie, Patrik Pospíšil. Prezentovaný příspěvek shrnoval výsledky případové studie zkoumající vlivy na úspěšnost studentů učitelství chemie u státní závěrečné zkoušky s důrazem na analýzu dopadů distančního vzdělávání (originální název práce je Pass rate of students of Chemistry Teaching at final state exam: Case study analysing influences on success rate of students with stress on distance learning during Covid-19 pandemic). Pro zájemce je vytvořený poster níže k nahlédnutí.
POSPÍŠIL, Patrik, ŠVANDOVÁ, Veronika, LITERÁK, Jaromír. Pass rate of students of Chemistry Teaching at final state exam: Case study analysing influences on success rate of students with stress on distance learning during Covid-19 pandemic (poster). 2023.